poniedziałek, 4 lutego 2013

GRAPEFRUIT CURD.

I znowu zabrałam się za przyrządzanie przepisu Rachel Khoo, wcześniej przygotowałam MUFFINY CROQUE MADAME . Naprawdę wciągnął mnie ten program, szkoda, że nagrano tak mało odcinków. Niezwykły klimat jaki roztacza Rachel, do tego wspaniały Paryż w tle i francuskie przysmaki przerobione w angielski sposób. Zobaczyłam jedne tartaletki i wpadłam. Musiałam przyrządzić. Przepis już niebawem, najpierw bowiem musimy przyrządzić poniższy grapefruit curd, a potem możemy rozpocząć pieczenie.


 
GRAPEFRUIT CURD
przepis od RACHEL KHOO

skórka z 1 grejpfruta
90 ml soku z grejpfruta
1 jajko
1 żółtko
100 g cukru
1 czubata łyżka mąki kukurydzianej (ewentualnie można użyć ziemniaczanej)
szczypta soli
50 g masła

W rondelku na małym ogniu umieścić sok z grejpfruta, skórkę, cukier, sól, jajko oraz żółtko. Ciągle mieszając trzepaczką podgrzewać. Po kilku minutach dodać mąkę kukurydzianą i nadal mieszać nie przerwanie. Gdy krem zgęstnieje zestawić garnek z ognia, wrzucić masło i dokładnie wymieszać. Odstawić do ostygnięcia, a potem na minimum 2 godziny do lodówki.
SMACZNEGO!!!

19 komentarzy:

  1. Zajrzałam przypadkowo i została totalnie zauroczona przez Twój blog! Piękne zdjęcia i kuszące przepisy do wybróbowania. Na pewno będę zaglądać!

    OdpowiedzUsuń
  2. ale wspaniały kolorek !
    skosztowałabym z chęcią :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny krem, już nie mogę doczekać się tartaletek:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubie lemon curd. Mysle, ze ten curd tez by mi posmakowal :) Z niecierpliwoscia czekam na tartaletki :)

    Usciski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. już napisane, teraz tylko zdjęcia muszę obrobić :) także niebawem :)

      Usuń
  5. super curd! czekam na dalszy ciąg; a gdzie można tę Rachel Khoo oglądać? ja jeszcze nie trfiłam:(

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj, może czas porzucic złe wspomnienia z przygotowania lemon curd...
    Czy jest szansa na tartaletkę jutro????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na przepis owszem, gorzej z fizyczną tartaletką, bo jakoś nic nie zostało :)

      Usuń
    2. Osz....NA żywo chciałam... OJ tam, najwyżej zjem przepis:))

      Usuń
  7. Cudne zdjęcia, jaki ten grapefruit jest wyrazisty na tle szarej miski i serwetki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak na curd przystało kolor nieziemski!! Ładnie mu w tych szarościach ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. ooo na razie słyszałam tylko o cytrynowym, a tu na grejpfrucie - fantastyczny pomysł

    OdpowiedzUsuń
  10. Robiłam już różne curdy, i grejpfrutowy kusił mnie ogromnie, ale bałam się, że będzie zbyt gorzki... Nie jest? Bo wygląda cudnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Trafiłam tu przypadkiem, bo poszukuję sposobu na dodanie grejpfruta do tortu, curd to jest pomysł. Tylko czy skórka rzeczywiście się sprawdza, czy nie jest gorzka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co pamiętam to bardzo nam smakował.
      Może daj jej mniej po prostu :)
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. ok, będę testować w weekend :)

      Usuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP