wtorek, 26 sierpnia 2014

CIASTO OWSIANE Z PORZECZKAMI.

Gdy je zobaczyłam nie mogłam go nie zrobić. Kwaskowatość porzeczek przełamana kruchym ciastem z płatkami owsianymi. Zjadłam wielki kawałek tłumacząc sobie że to takie trochę zdrowsze ciasto bo z płatkami i brązowym cukrem. Smakowało wybornie z kubkiem gorącej herbaty w deszczowy letni dzień. 



CIASTO OWSIANE Z PORZECZKAMI
korzystałam z przepisu LISKI
forma o średnicy 25 cm

250 g mąki pszennej 
100 g drobnych płatków owsianych
150 g zimnego masła
110 g brązowego cukru
1 jajko
około 200 g czerwonych porzeczek
łyżeczka mąki ziemniaczanej

Piekarnik nagrzać na 180 stopni C. W misce umieścić mąkę, płatki, masło, cukier oraz jajko, a następnie zagnieść ciasto. Dno tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia. Ciasto podzielić na dwie nierówne części. Większą wylepić dno tortownicy. W miseczce wymieszać porzeczki z mąką ziemniaczaną po czym wysypać je na ciasto. Na wierzch pokruszyć resztę ciasta. Całość piec w nagrzanym piekarniku około 35-40 minut, do zrumienienia się ciasta.
SMACZNEGO!!!








13 komentarzy:

  1. Cudowne, na pewno wypróbuję przepis:)
    M.

    OdpowiedzUsuń
  2. ciacho jest świetne! moje smaki :) jednak moją uwagę zwróciły też te prześliczne kubeczki, mam słabość do takich rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teenager, ja też niestety mam co widać po moich szafkach kuchennych :) Te akurat są z Biedrony :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  3. wygląda przepysznie!!! kocham takie połączenia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pychotka! Uwielbiam ciasta z kwaśną wkładką.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam tyle porzeczek w ogrodzie, chyba nie mam innego wyjścia i muszę je zrobić!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Anna ale Ci zazdroszczę, u nas niestety już się skończyły :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  6. pycha ciacho, wszystko w nim to co lubię:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniałe, zniknęłoby u mnie w mgnieniu oka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. So beautiful! Unfortunately I can't read the recipe... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. You can use google translator, Best regards:)

      Usuń
  9. pewnie, że trochę zdrowsze :) można sobie pozwolić na większy kawałek ;)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP