środa, 6 maja 2015

PLACUSZKI Z RICOTTY Z SOSEM POMIDOROWYM.

Dzisiaj mam dla Was przepis na pyszne i lekkie placuszki śniadaniowe. Które u mnie zagościły w wydaniu wytrawnym ale będę na pewno tak samo smaczne gdy przygotujecie je na słodko odpowiednio modyfikując przepis. Przepis ten zagościł w wiosennym wydaniu GREEN CANOE do którego przeczytania serdecznie zachęcam jeśli oczywiście jeszcze tego nie zrobiliście.


PLACUSZKI Z RICOTTY Z SOSEM POMIDOROWYM
6 sztuk

SOS
200 ml passaty pomidorowej
1 ząbek czosnku
1 łyżeczka oregano
Olej

PLACUSZKI
200 g sera ricotta
35 g mąki ryżowej
1 jajko
40 g startego parmezanu
Natka pietruszki
Sól
Pieprz
Olej do smażenia

W garnku rozgrzać małą ilość oleju. Wrzucić na niego ząbek czosnku pokrojony w cienkie plasterki i smażyć chwilę. Następnie do garnka dorzucić oregano i wlać passatę pomidorową. Całość gotować około 10 minut. Na koniec doprawić solą i pieprzem.
W misce umieścić ricottę, jajko, mąkę ryżową, starty parmezan, posiekaną natkę pietruszki oraz przyprawy. Całość wymieszać dokładnie. Na patelni rozgrzać niewielką ilość oleju. Następnie przy pomocy łyżki wylewać masę na patelnie i formować z niej placuszki. Smażyć na złoto z każdej strony. Po zdjęciu z patelni odsączyć na papierze. Podawać z sosem pomidorowym.
SMACZNEGO!!!




8 komentarzy:

  1. Podobają mi się takie placki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z ricotty placuszki robiłam, ale w wersji na słodko i podbiły moje podniebienie. Takie wytrawne z pewnością muszą być równie pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy06 maja, 2015

    można pominąć parmezan?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://www.evergreen.pl/parmezan-weganski-violife-p-2698.html

      Usuń
  4. Placuszki na słono są świetne, a Twoje bardzo kuszą: )

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie jadłam takich placuszków :)

    OdpowiedzUsuń
  6. pewnie bardzo delikatne za sprawą ricotty :) oj zjadłabym!

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP