piątek, 18 grudnia 2015

ŚLEDZIE Z GRZYBAMI W SOSIE POMIDOROWYM.

Witam się z Wami dzisiaj kolejnym śledziowym pomysłem. Jeśli tak jak ja lubicie śledziowe eksperymenty to zapraszam do zakładki ŚLEDŹ w której czeka na Was już pokaźna kolekcja śledziowych inspiracji. Śledź z grzybami w sosie pomidorowym dołącza do niej dumnie, bo zasmakował mi niezmiernie. Może i u Was zagości na stałe w menu.



ŚLEDZIE Z GRZYBAMI W SOSIE POMIDOROWYM
przepis od PTASI
1 słój

około 500 g śledzi w oleju (typu matijas)
50 g suszonych grzybów
1 duża cebula
3 łyżeczki koncentratu pomidorowego
sól
pieprz
olej

Grzyby umieścić w rondlu i zalać wodą. Odstawić na około 2 godziny po czym włączyć gaz i gotować około 30 minut. W międzyczasie cebulę pokroić w piórka i zeszklić na małej ilości oleju. Ugotowane grzyby odcedzić, zostawiając wywar na później. Lekko przestudzone pokroić w paseczki i dorzucić do cebuli. Wszystko wymieszać i smażyć chwilę po czym na patelnie wlać wywar grzybowy (około 1 szklanki) i dorzucić koncentrat pomidorowy. Mieszając gotować około 3 minut doprawiając solą i pieprzem. Zdjąć z ognia i przestudzić po czym wymieszać z odcedzonymi i pokrojonymi śledziami. Umieścić w słoiku i wstawić do lodówki na 2-3 dni.
SMACZNEGO!!!




3 komentarze:

  1. Połączenie śledzi i grzybów brzmi bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie się prezentują! I bardzo się cieszę, że smakują. Ja dzisiaj przyciągnęłam z rybnego 1 kilo do przerobienia właśnie na grzybowe :).

    OdpowiedzUsuń
  3. Śledzie i grzyby? Połączenie idealne!

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP