piątek, 26 maja 2017

TARTA OWSIANO-KOKOSOWA Z RABARBAREM.

Jeszcze w trakcie ciąży opanowała mnie mania kokosowa. Dodawała  wtedy wiórki i mleczko kokosowe do wszystkiego. Prawie codziennie drugie śniadanie umilała mi owsianka z dodatkiem wiórków kokosowych, a największym słodkim hitem okazało się TO CIASTO marchewkowo-kokosowe. Benek ma już prawie dwa miesiące, a moja miłość do kokosa nie minęła. Eksperymentuje dalej i z tych eksperymentów wychodzi czasem coś dobrego. O na przykład taka tarta owsiano-kokosowa w której pierwszy raz użyłam cukru kokosowego i jestem nim zachwycona, bo nie dość że jego smak bardzo mi pasuje to jeszcze ma wiele składników odżywczych i niski indeks glikemiczny. Także zapraszam na nowy przepis a wszystkim Mamom z okazji dzisiejszego dnia dużo sił na co dzień. Pięknego dnia :)


TARTA OWSIANO-KOKOSOWA Z RABARBAREM
forma o wymiarach 22 x 22 cm

CIASTO
200 g płatków owsianych
100 g wiórków kokosowych
70 g cukru kokosowego
1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
90 g oleju kokosowego
1 jajko
15 ml mleka
szczypta soli

NADZIENIE
100 g wiórków kokosowych
70 g cukru kokosowego
1 jajko
4 grube i długi łodygi rabarbaru
dodatkowo cukier kokosowy do posypania góry tarty

Płatki owsiane zmiksować na drobno, dodać wiórki kokosowe, cukier kokosowy, proszek do pieczenia. Zacząć wyrabiać ciasto w trakcie dodając rozpuszczony i ostudzony olej kokosowy, jajko, mleko oraz sól. Ciastem wylepić formę do pieczenia po czym umieścić ją w zamrażarce na około 20-30 minut. Piekarnik nagrzać na 180 stopni C. W malakserze umieścić składniki nadzienia czyli wiórki kokosowe, cukier oraz jajko. Całość połączyć razem. Formę z ciastem umieścić w nagrzanym piekarniku i piec około 15-20 minut. Następnie formę z ciastem wyjąć, przygotowanym nadzieniem wysmarować spód tarty a na górze ułożyć docięty odpowiednio rabarbar. Całość posypać cukrem kokosowym i umieścić ponownie w piekarniku. Piec jeszcze około 20-30 minut, uważając aby spód za bardzo się nie zrumienił.
SMACZNEGO!!!





9 komentarzy:

  1. Wygląda bosko! I praktycznie jest bezglutenowa! ;) zrobię w weekend i dam znać jak smakowała! Ja również mam obsesję kokosową😜 Pozdrawiamy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, mam nadzieje że Wam smakowała :)

      Usuń
  2. Czy można jakoś zastąpić cukier kokosowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, możesz dodać brązowy lub po prostu zwykły :) Pozdrawiam

      Usuń
  3. Wspaniale wygląda ten rabarbar :) Ciasto musiało smakować wybornie :)

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJE ZA WSZYSTKIE POZOSTAWIONE MIŁE SŁOWA:)

TOP